VAD ÄR MITT PROBLEM?

MUSEN ÄR HÄR!! Irl, live i min lägenhet. Har försökt ringa Kirk och Chase x antal gånger utan framgång. Behöver någon som talar om för mig att jag är modigare än vad jag tror. Det ösregnar fortfarande ute. Tänker att ljudet av regn som slår mot fönstret är ljudet av musen. Kanske har den växt sig dubbelt så stor och öppnat luckan till skafferiet och gått loss på kakor eller nåt. Kan inte se den längre. Det är en vägg i vägen. Hör den. Tror jag. Eller så är det regnet. Igår när vi slog av fläkten till loftet så hörde vi den direkt. "Nu åker den dyra ammunitionen fram", sa Skyler och plockade fram den där musfällan som ser ut som en hajkäft. Har inte hört någon smäll, men vilken mus skulle vara sugen på att sticka in huvudet mellan käftarna och dessutom samtidigt sätta sina små tassar på något som ser ut som en illröd tunga. Jättedålig design faktiskt nu när jag tänker efter. Mitt hjärta slår så snabbt och hårt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag såg den först för en kvart sedan. Stampade lite i golvet och tittade var den kom ifrån. Äcklet försvann illa kvickt, men jag kan dom där smarthuvudena nu. Dom gömmer sig lite. Lagom tills man inte orkar titta efter dem längre. Sen rejsar dom dit dom ska när man minst anar det. Satte mig i soffan och spanade för jag är en jägare nu. En musjägare. En ASFEG musjägare. Mer en musskådare. Sky tyckte jag skulle ta modet till mig och döda den på fläcken. MEN han har liksom växt upp på en farm. Hans morsa har haft skunkar som husdjur och dessutom ammat en tvättbjörn (sant).
Fortsättning följer...LOL (skönt att skolan sätter igång på riktigt imorgon. Då slipper jag dagar som denna).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback