oh yes


Hittade den här läckerbiten inne på Wal-mart. Han var så hårt retuscherad att jag trodde han var tecknad.

Vaknade inatt av att det stack och brände i ansiktet ner till bröstet något fruktansvärt. Kröp mot fotändan av sängen medan jag frågade mig själv vad fan det var med mig. Det tryckte i bröstet och andningen blev häftig. Fick panik. Försökte resa mig, men benen kunde knappt bära för att jag skakade helt okontrollerat. Drabbades av yrsel. Försökte lägga mig ner, men allt bara snurrade och brände. Slogs av dödsångest och började gråta. Klädde på mig och förberedde mig för att ta mig till sjukhus innan det var försent. Hettan var helt fruktansvärd. Bad Martin att googla symptomen, men inget stämde på pricken. Martin höll om mig när jag satt på badrumsgolvet och matade mig med resorb. Var rädd för att kräkas och förlora vätska. Somnade tillslut ihopkrupen i fotändan på sängen. 

Martin pratade med en klasskamrat idag som trodde att jag reagerat negativt på glutamat. Googlade och fann detta:

"Reaktioner på glutamat kan uppträda direkt eller komma med upp till två dygns fördröjning, vilket gör att många kan vara överkänsliga utan att inse detta. Reaktionerna kan skilja sig stort mellan olika personer. Några exempel på reaktioner är migrän, astma, huvudvärk, illamående, diarré, ångest, panikattacker, hjärtklappning, sömnstörningar, epileptiska anfall, synrubbningar, depression och humörsvängningar. Man kan också känna konstiga förnimmelser i nacken, underarmarna, ansiktet och bröstkorgen. Det kan vara en brännande känsla, stickningar, domningar eller en tryckande känsla. Den omedelbara överkänsligheten är inte en allergi utan ska jämföras med en negativ reaktion på en centralstimulerande drog."

Jag vet att det är vanligt i kinamat och det var troligtvis något jag ätit som fått mig att må så förjävligt som jag gjorde inatt. Tack för den alltså.

Kommentarer
Postat av: axel

Borde inte det här inlägget plockats ned av någon censurmyndighetstjänsteman vid det här laget? Alldeles för kritiskt! Låter läskigt.

2009-09-12 @ 14:17:06
Postat av: Anonym

haha alltså om dom rör min blogg = :((

2009-09-16 @ 15:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback