happ, va ska ja säj



1.på skolan här intill är det uppställning och morgongympa till patriotisk musik som gäller.
2.bebbe på stan.

eftersom din visat sig vara en soppa i köket så har jag inte lärt mig en enda kinesisk maträtt. känner mig så jävla förvirrad inne på kött- och fiskavdelningen inne i mataffären. alla fiskar är levande och flyter runt halvt döda i stora akvarium. ska jag peka på en stackars firre och be dom döda den och sen få en hel, okänd kinesfirre med mig hem? hjaelp. dessutom luktar det ruttet. får kvälningar varje gång jag går in där. tur att jag inte är vegitarian för då hade jag panikat bland grismagar, tarmisar och levande sköldpaddor m.m... i helgen är vi i alla fall bjudna hem till bankkillen i min klass och hans kinesiska brutta för lite hemlagat kinesiskt. hörde att det skulle bjudas på jätteräkor bland annat *yummie*. ska försöka hänga i köket så att jag kan spionera. herrå från din tråkmåns i shanghai.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback