flotte & flottis



Helvete. Är så pissig, men kan inte lämna datorn för då kommer Martin slänga sig över den (ser ni inte hur sugen han är). Fyfan vad flottiga vi är. Luftfuktigheten är helt åt helvete. Inga kläder blir helt torra och man luktar gammal gympapåse. Skulle behöva en såndär uttorkande lermask över hela kroppen.

Nästa vecka har vi lov för att folkrepubliken fyller 60 år. För att fira detta har mupparna gjort en så in i helvete patriotisk film om folkrepublikens uppkomst där Kinas största filmstjärnor spelat alla roller gratis. Vi firar genom att åka till min moster i Hangzhou, som jag inte träffat sen jag var sex år. Det är ingen idé att åka tåg för under loven pendlar cirka 200 000 000 kineser (20% av befolkningen). Detta innebär att tågen är helt fullproppade. T o m på toaletterna hänger det folk så det är lika bra att man håller sig borta. Så vi tar bussen istället. Min mormor ska tydligen ligga bregravd i Hangzhou så jag ska tända lite rökelser och klappa på graven. Åh Martin ska få träffa min släkt. Det är ju helt galet!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Du, om jag ska skicka något till dig? Hur går jag till väga? Har du någon adress? Hehe.

Postat av: camilla

ey vad nu då? hoho! låter spännande! jag vet inte om jag ska flytta snart eller hur fan det blir med allt, men jag återkommer!!!

2009-09-27 @ 15:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback