döden



Sitter och försöker bli lite inspirerad. Tyskan har kläckt sin tredje öl för idag. Kanske är hon alkis som hon sa. Martin var ute och festade med henne igår. Han lämnade henne efter att hon råpackad kört  "springa runt dansgolvet allt vad du kan samtidigt som du plockar äpplen"-dansen lite för många gånger. Hon är 33, men är jävligt ung i sinnet om man säger så. Tydligen hade hon gått vidare runt fyra och ca tio på morgonen vaknade jag av att en dejt pågick någonstans i lägenheten. Mannen bröt på franska. Den vänliga tonen gick senare över till gorillaliknande ljud från sovrummet. OMG!!!!!!!!!!!!!!!

Martin sitter på en buss påväg till Ningbo, en industristad tre h härifrån. Han ska fotas för ngt random märke. Busschaffisen kör som en galning samtidigt som han tutar på allt och alla. Han har även hunnit röka och räkna pengar. Inte blir det bättre av att motorvägen är helt fri från lampor. Giiid, min lille grisekno, måtte inge farligt hända.

Just det, jag tror jag såg en död person idag. Det var en äldre kvinna som blivit påkörd av en bilist. Hon låg fortfarande framför bilen i en mkt obehaglig ställning (vågade inte titta noga, eftersom jag var så himla nära. Trodde jag skulle kräkas). Mannen som kört på henne stod med händerna i fickorna och stirrade upp i luften, medan en hop med människor samlats på trottoaren. HERREGUD. Varför gör aldrig någon något här? Kan någon förklara? Känns ganska normalt att man åtminstone kollar pulsen och är personen död kan man väl lägga en filt över eller något. Trafiken var helt kaosartad. Ingen försökte mota bort bilarna utan lät dom köra precis intill den döda kroppen.
Hoppade genast in i en taxi. Taxichaffisen tittade asnyfiket medan han ba: han har kört på tanten. Jag ba: Vi behöver inte titta! Min amerikanska kompis berättade om en gång när hon såg en städerska falla ner från ett höghus. Ingen rörde hennes kropp eller verkade aktivit försöka göra något, utan istället tog folk fram kamerorna. Samma sak på nyheterna: en tant som hade blivit påkörd av en lastbil låg fortfarande kvar under lastbilen samtidigt som polisen skulle markera var hon låg. Kamerorna rullade hela tiden. Jag vill inte se! Visa respekt för i helvete!


Härrå

Kommentarer
Postat av: soffe

oj :( på min första dag i saigon möttes jag av en tjej på en bår som kom ut genom en port mitt bland allt och framför näsan, hon var inte död men något var väldigt fel. nej det var hemskt!

2010-05-08 @ 19:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback